McDonald's jest najskuteczniejszą marką, Procter & Gamble najskuteczniejszym reklamodawcą, natomiast firmę BBDO uznano za najbardziej skuteczną sieć agencji reklamowej – to zwycięzcy najbardziej prestiżowego festiwalu reklamy Effie Worldwide, który odbył się w Cannes.
Po przeanalizowaniu i kompilacji wyników lokalnych konkursów Effie organizowanych w 40 krajach na świecie (w tym w Polsce) okazało się, że najbardziej skutecznym reklamodawcą jest firma Procter & Gamble.
Największy na świecie producent środków czystości i higieny, który w swoim portfolio ma 300 marek (m.in. Pampers, Wella, Vizir, Max Factor, Pantene) pokonał takich gigantów, jak Unilever, Kraft, Nestle i Coca-Cola, którzy znaleźli się w pierwszej piątce.
Doceniono agencje z Ukrainy
- Pomimo ogromnych zmian w mediach, głównie dzięki technologii, niektóre rzeczy są niezmienne: potrzeba dokładnej analizy rynku, znajomość klienta i moc wielkiej idei, którą umiejętnie przenosi się na ludzi – ocenił Carl Johnson, członek zarządu Effie Worldwide.
Między innymi dlatego McDonald's wrócił do świata najpotężniejszych – w Effie Worldwide 2011 wygrał jako najbardziej skuteczna pojedyncza marka. Tuż za nim znaleźli się: Pepsi, Coca-Cola, Chevrolet i Vodafone.
Za najbardziej skuteczną sieć agencji reklamowej uznano BBDO Worldwide, a najlepszą niezależną agencją reklamową jest Wieden & Kennedy z siedzibą w amerykańskim Portland. W tej drugiej kategorii doceniono też agencje z Europy Wschodniej – są to aż dwa biura z Kijowa: Kinograf i Propaganda House. Natomiast wśród grup marketingowych specjalizujących się w planowaniu i realizacji strategii reklamowej zwyciężył Omnicom, który świadczy usługi dla ponad 5 tysięcy klientów w ponad stu krajach na całym świecie.
- Nagroda Effie jest globalnym symbolem efektywnej reklamy. Zwycięzcy wiedzą, że trzeba mieć nie tylko odpowiednie komunikaty, ale i kanały - podsumowuje Mary Lee Keane, prezes Effie Worldwide.
Efekty, a nie kreacja
Effie to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu.
Polska jest jednym z 40 krajów świata, gdzie konkurs jest organizowany. W Cannes corocznie odbywa się wybór laureatów z rynku globalnego.
To konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne. Zwyciężają ci, którzy połączyli kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę klienta.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: McDonald's