Polska sieć firmy Lidl idzie na sprzedaż. Właściciela zmieni 260 sklepów, a wartość transakcji może sięgnąć nawet ćwierć miliarda euro – donosi Rzeczpospolita”. To kolejna sieć handlowa z kapitałem zagranicznym, która zdecydowała się na wyjście z polskiego rynku detalicznego.
- Decyzja zapadła niedawno, a oferty są dopiero wysyłane – mówi „Rz” źródło zbliżone do transakcji. Głównym kandydatem do przejęcia jest niemiecki Aldi, który niedawno otworzył pierwsze sklepy w naszym kraju.
Jednak, według informacji „Rz”, do gry o sklepy Lidla włączy się także francuska grupa Auchan. Jednak lista chętnych do przejęcia Lidla dopiero się tworzy.
– Nie komentujemy naszych planów inwestycyjnych – powiedziała Dorota Patejko, dyrektor komunikacji Auchan Polska.
– Nie udzielamy żadnych informacji dotyczących wewnętrznych spraw firmy – skomentowała Marzena Cielek z polskiego oddziału sieci Aldi. Zarówno polski oddział, jak i centrala Lidla odmówiły komentarza.
Polski rynek - trudny rynek
Mimo ogromnego potencjału naszego rynku, Lidl rozwija się dosyć wolno. Ma ponad 260 sklepów, a jego szacunkowe przychody w 2007 r. wzrosły o kilkanaście procent, do 1,88 mld zł, podczas gdy konkurencja może się pochwalić ponad dwukrotnie wyższym tempem.
Właściciele Lidla mają kłopoty nie tylko w Polsce. Z doniesień niemieckiej prasy wynika, że ta dyskontowa sieć wycofa się również z rynku norweskiego. Lidl, podobnie jak działające również w naszym kraju hipermarkety Kaufland, należy do grupy Schwarz, której roczne przychody wynoszą około 50 mld euro.
W ciągu ostatnich dwóch lat z polskiego rynku wycofały się także holenderski Ahold, niemiecki Plus czy francuski Geant ze swoją marką dyskontową Leader Price.
Źródło: "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24