Władze warszawskiego lotniska Okęcie ogłosiły przetarg na wykonawcę pirsu centralnego Terminalu 1 oraz dokończenie budowy pirsu południowego Terminalu 2. Zakończenie prac planowane jest na koniec 2010 r. Całkowita powierzchnia T1 i T2 ma wynieść ok. 140 tys. m kw.
Kryterium przetargu jest cena oferty. Zainteresowane firmy mogą składać wnioski do 6 sierpnia br.
Więcej "rękawów" - dla wygody
Pirs jest przedłużeniem hali głównej terminalu lotniczego, od którego odchodzą tzw. rękawy - kryte przejścia z lotniska do samolotu.
Po dokończeniu inwestycji w pirsach - południowym i centralnym, podróżni będą tam oczekiwać na przyloty i odloty samolotów. Obecnie taką rolę pełni pirs północny T2. Jak zapewnia Okęcie, linie lotnicze i pasażerowie będą mieli do dyspozycji, wraz z obecnie używanym pirsem północnym, 27 "rękawów" oraz 44 bramki.
Kolejny etap
- Ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy jest kolejnym punktem naszego harmonogramu prac na lotnisku. Obecnie trwa przebudowa i modernizacja jednej z płyt postojowych dla samolotów. Ich zakończenie planowane jest na koniec tego roku - poinformował w czwartek dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze Michał Marzec.
Budowa pirsu południowego została rozpoczęta przez konsorcjum firm: Ferrovial Agroman SA, Budimex SA i Studio Lamela S.L. Władze Okęcia w październiku 2007 r. zerwały umowę z konsorcjum z powodu opóźnień w pracach budowlanych. Budowę hali odlotów skończyli polscy podwykonawcy. Po ponad dwuletnim opóźnieniu, w marcu ub. roku hala została oddana do użytku.
Źródło zdjęcia głównego: TVN24