Nowe, tańsze pozycje w menu McDonald's pomagają spółce poprawić wyniki. W trzecim kwartale największa na świecie sieć restauracji zarobiła na czysto 1,45 dol. na akcję, czyli o 16 centów więcej niż przed rokiem. Wynik przewyższył też oczekiwania analityków o 6 centów na akcję.
Sprzedaż McDonald's w Stanach Zjednoczonych w ujęciu rocznym poszła w górę o 4,5 procent, a w Europie o 5 procent.
Sprzedaż za oceanem napędzały przede wszystkim wprowadzone niedawno do oferty koktajle z mango i ananasem, a także zestawy śniadaniowe i kurczak McNuggets. W obliczu wciąż rosnącego bezrobocia (wynosi już 9,1 proc.), dobrze sprzedają się też najtańsze kanapki, np. kosztujący zaledwie 1 dolara McDouble.
Także w Europie McDonald's zyskuje dzięki wprowadzeniu nowości do menu w swoich restauracjach. Teraz znajdują się w nim zarówno droższe produkty premium jak i tanie kanapki.
Według ostatnich oficjalnych danych z końca 2010 r. McDonald's ma 14 tys. restauracji w USA i kolejne 18,5 tys. poza granicami kraju.
Źródło: TVN CNBC
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu