Mimo kryzysu ogarniającego świat, McDonald's zarabia więcej. Największa na świecie sieć fastfoodów zwiększyła w październiku globalną sprzedaż o ponad 8 procent w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku.
Sprzedaż najszybciej wzrosła w Azji i Afryce - o 11,5 procent. Ale także w Europie koncern sprzedał w październiku o prawie 10 procent więcej produktów.
Gospodarcze spowolnienie najbardziej widoczne było w Stanach Zjednoczonych, choć i tam do kas koncernu wpłynęło o ponad 5 procent więcej niż przed rokiem.
Według analityków rosnącą sprzedaż sieć zawdzięcza stałym, niskim cenom. Hamburgery w Mcdonald's na razie nie podrożały mimo wzrostu cen surowców. Sieć rozważa jednak podniesienie cen w związku z rosnącymi kosztami serów i wołowiny.
Pod marką McDonald's działa ponad 31 tysięcy restauracji w ponad stu krajach.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu