Naga prawda o Playboy'u. Wydawca najsłynniejszego na świecie magazynu dla panów - Playboy Enterprises - ogłosił dużą stratę za czwarty kwartał. Może się okazać, że Playboy zostanie wystawiony na sprzedaż.
Playboy stracił w czwartym kwartale 146 milionów dolarów netto. Rok wcześniej firma też kończyła czwarty kwartał na minusie - ale wtedy strata ledwo przekraczała milion dolarów. Spadek wyniku wziął się z wysokich kosztów restrukturyzacji i ze słabej sprzedaży.
Coraz mniej reklam
Playboy podał, że jest otwarty na zmiany strategiczne lub nawet na sprzedaż firmy. - Playboy pozostaje wyjątkową, popularną na całym świecie marką, ale nasze wyniki finansowe nie odzwierciedlają tego potencjału. Przez ostatnie kilka miesięcy przyspieszyła cięcia wydatków, by dostosować swoją strukturę do obecnych realiów. Mamy nadzieję, że dotychczasowe działania przyniosą efekty, ale jasne jest, że musimy kontynuować cięcia kosztów - powiedział szef Playboy Enterprises Jerome Kern.
Przyczyną kiepskich wyników finansowych Playboy Enterprises jest spadek przychodów ze sprzedaży drukowanego magazynu "Playboy" i mniejsze wpływy z reklam. Firma nieźle sobie radzi za to w segmencie telewizyjnym (Playboy TV i usługi wideo na żądanie).
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC Biznes/East News