Zakład Ubezpieczeń Społecznych postanowił rozprawić się z gigantycznymi kolejkami. W tym celu ogłoszono przetarg na zakup i wdrożenie systemu kierowania ruchem klientów w terenowych jednostkach organizacyjnych ZUS. Emocje studzi odległy termin realizacji przedsięwzięcia - system ma być gotowy do 31 października 2012 roku.
Kolejnym problemem jest ogrom zamówienia. System kierowania ruchem klientów ma zostać wdrożony w 346 jednostkach ZUS zlokalizowanych na terenie całej Polski.
Zamówienie urzędu zakłada dostarczenie i wdrożenie sprzętu i oprogramowania do systemu, przeprowadzenie instruktaży oraz zapewnienie wsparcia w utrzymaniu dostarczonego rozwiązania.
Wdrożenie systemu jest jednym z zadań projektu Platforma Usług Elektronicznych dla klientów ZUS. Projekt ten jest realizowany w ramach budowy elektronicznej administracji i jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
ZUS przez internet?
Jak się okazuje, system ma być jeszcze bardziej skomplikowany, bo oprócz zarządzania ruchem klientów i prezentowania informacji na ekranach LCD, będzie możliwa też rezerwacja wizyt przez internet.
Chodzi o ustalenie przez klientów terminu, godziny i tematu spotkania. Oprócz rezerwacji internetowej można będzie ustalić spotkanie za pośrednictwem telefonu lub kiosków multimedialnych.
Do przetargu stanie pięciu wykonawców
ZUS zastrzega, że spośród wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wybranych zostanie pięciu wykonawców, którzy w sposób najbardziej pełny spełniają wymagane przez ubezpieczyciela warunki. Następnie ci wykonawcy zostaną zaproszeni do składania ofert. Będą też zobowiązani do wniesienia wadium w wysokości 500.000 zł.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24