Bank Pekao S.A. stopniowo unieważnia karty kredytowe i płatnicze klientów przejętych z banku BPH. Zgodnie z procedurą, na miesiąc przed wyłączeniem "starej" karty - sygnowanej przez BPH - Pekao SA wysyła klientom nowa kartę z nowym PIN kodem. Tyle, że te nie trafiają do klientów, co odcina ich od pieniędzy. A bank zapewnia, że karty wysyła...
Proces wymiany kart jest dopiero we wstępnej fazie. Pekao zapewnia, że informowało klientów, iż do momentu przyłączenia ich placówki do systemu mogą posługiwać się starymi kartami wydanymi przez BPH.
Cały czas jednak bank rozsyła klientom nowe karty z prośbą, by je jak najszybciej aktywowali. W piśmie zapewnia, że wyśle jeszcze jeden list z informacją, od kiedy stara karta danego klienta przestanie działać.
Tyle, że wielu klientów kart nie otrzymało, a stare nie działają. Wiele osób nie może skorzystać z bankomatu ani zapłacić kartą w supermarkecie czy hotelu.
- Od rana kilkadziesiąt osób odwiedziło nas z pretensjami , że nie mogą zapłacić za zakupy czy inne usługi – mówi kierowniczka oddziału BPH w warszawskiej Galerii Mokotów – Muszą jednak kierować swoje skargi do Pekao - dodaje.
Pekao twierdzi, że dopełniła wszystkich formalności. - Odpowiednio wcześniej wysłaliśmy do klientów nowe karty, nowe PIN-y wraz z informacją dotyczącą całej operacji. Mogło się zdarzyć, że w pojedynczych przypadkach klienci tej karty nie odebrali. Ci klienci, którym to się przydarzyło, powinni jak najszybciej zgłosić się do oddziału banku o wydanie im nowej karty w trybie ekspresowym - mówi TVN CNBC Biznes Tatiana Kuwak z Pekao SA.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES