Chociaż sprzedaż prasy dramatycznie spada, na brak nabywców nie narzeka katolicki tygodnik "Gość Niedzielny". Na rynku tygodników daleko w tyle zostawił popularne pisma m.in. "Politykę", "Newsweek", "Wprost" i "Przekrój". Jednocześnie dział promocji tego tygodnika nie ustaje w zabiegach, by jego sprzedaż stale rosła - informuje "Presserwis".
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, sprzedaż ogółem "Gościa Niedzielnego" w grudniu 2009 r. wyniosła blisko 154 tys. egzemplarzy. W porównaniu do sytuacji z grudnia 2008 r., sprzedaż tego tygodnika wzrosła o 7,5 proc. (143 tys. egz.).
Na drugim miejscu uplasowała się "Polityka", której sprzedaż ledwie przekroczyła 151 tys. egz. Jednocześnie pismo zanotowało 10-procentowy spadek w stosunku do 2008 roku (167 tys. egz.).
Trzecie miejsce należy do tygodnika "Newsweek Polska" - sprzedanych 105,5 tys. egz. i spadek w porównaniu z grudniem 2008 r. o niecałe 6 proc. (111 tys. egz.).
Zostali daleko w tyle
Zdecydowanie gorzej radzą sobie pozostałe tygodniki. Sprzedaż ogółem "Wprost" w grudniu 2009 r. wyniosła blisko 89 tys. egz. Tygodnik ten zanotował największy spadek sprzedaży, bo prawie o połowę, w porównaniu z sytuacją z grudnia 2008 r. (blisko 156 tys. egz.).
Stracił też "Przekrój" - jego sprzedaż w grudniu 2008 r. wyniosła 54,5 tys. egz., a rok później już tylko 42,5 tys. egz. (spadek o niecałe 23 proc.)
"Gość Niedzielny" już w czwartek
Katolicki tygodnik chce jeszcze zwiększyć sprzedaż. W tym celu wydawca pisma, Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny", zmienił dzień jego wydawania. Dotychczas tytuł ukazywał się w piątki. Teraz można go będzie nabyć już w czwartek.
– Ukazujemy się we czwartek po to, żeby być dłużej w sprzedaży i przez to ją podnieść. Nasz tygodnik proponuje publicystykę kulturalno-społeczną, ale podstawową wartością dla wielu czytelników jest publikowany w nim kalendarz liturgiczny oraz rozważania na konkretną niedzielę. W związku z tym czytelnicy kupują "Gościa" znacznie chętniej przed niedzielą, na którą datowane jest konkretne wydanie – twierdzi specjalista ds. promocji "Gościa Niedzielnego", Magdalena Koc.
Źródło: Presserwis, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Bartosz Siedlik/Fotorzepa