Marka Google jest warta 86,057 mld dol, 30 proc. więcej niż w zeszłym roku - wynika z rankingu BrandZ Top 100. W 2008 roku wartość wszystkich brandów z Top 100 wzrosła o 21 proc., z 1,6 biliona dolarów do 1,94 biliona.
Drugie miejsce w rankingu należy do GE. Wartość tej marki wzrosła w ciągu roku o 15 proc. do 71,379 mld dol. Na trzecim miejscu znajduje się Microsoft warty obecnie 70,887 mld dol, a na czwartym Coca-Cola - 58,208 mld.
Kolejna jest pierwsza w tym zestawieniu chińska firma - China Mobile. Wartość tego brandu oszacowano na 57,225 mld, co oznacza 39-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na szóstym miejscu uplasował się IBM (wartość - 55,335 mld, wzrost - 65 proc.), a na siódmym - Apple warty 55,206 mld i z najwyższym wzrostem wartości - 123 proc..
Kolejne trzy miejsca należą do McDonald'sa (49,499 mld, wzrost o 49 proc.), Nokii (43,975 mld, wzrost o 39 proc.) oraz Marlboro (37,324 mld, spadek o pięć proc.).
Wśród BrandZ Top 100 nie wymieniono żadnej polskiej firmy.
Technologie górą
W pierwszej 10 najbardziej wartościowych marek znajdziemy cztery firmy (Google, Microsoft, IBM i Apple) ściśle związane z przemysłem IT. Branża technologiczna przeżywa obecnie olbrzymi rozkwit. Należy do niej 28 firm na 100 wymienionych w BrandZ. Wartość ich marek zwiększyła się w ciągu roku łącznie o 187,5 miliarda dolarów, co stanowi ponad połowę wzrostu wszystkich firm z listy.
Źródło: money.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24