Polskie miasta coraz więcej inwestują w swój wizerunek. Władze Gdańska przeznaczą na kampanię promocyjno-wizerunkową pół miliona złotych.
- Gdańsk stoi przed takimi wyzwaniami jak organizacja Euro 2012, utworzenie Europejskiego Centrum Solidarności czy starania o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Stworzenie strategii marki Gdańsk do 2013 roku stało się więc niezbędne dla właściwej koordynacji tych działań - twierdzi Anna Zbierska, kierownik referatu promocji Urzędu Miejskiego w Gdańsku. W ten sposób tłumaczy półmilionową inwestycję w wizerunek.
Co ciekawe, Gdańsk nie jest jedynym polskim miastem, które ubiega się o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Poważną konkurencję dla stolicy Pomorza stanowi Łódź oraz Toruń, który promuje się hasłem "Gotyk na dotyk" oraz wizerunkiem Mikołaja Kopernika. Strategię realizuje Grupa Eskadra, która chciała podjąć się zareklamowania w podobny sposób Olsztyna. W budżecie miasta przewidziano jednak na cele marketingowe 100 tys. zł, a wykonawca chciał prawie dwa razy więcej.
Zanim jednak dojdzie do ostatecznych rozstrzygnięć, TNS OBOP sprawdzi w międzynarodowym badaniu zleconym przez władze Gdańska, jak miasto jest postrzegane przez Europejczyków. Wyniki mają pomóc w dookreśleniu strategii komunikacyjnej miasta na następne pięć lat.
Źródło: "Puls Biznesu"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24