Sprzedaż pięciu największych ogólnopolskich gazet spadła w I półroczu o 6,9 proc. do 1,35 mln egzemplarzy. W samym czerwcu wydawcy sprzedali o 4,5 proc. mniej gazet niż przed rokiem - podał Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Wszystkie ogólnopolskie dzienniki straciły czytelników.
Najwięcej stracił "Przegląd Sportowy" i "Parkiet", a najmniej "Gazeta Prawna", "Fakt" i "Super Express".
Liderem sprzedaży ogółem dzienników ogólnopolskich - czyli sprzedaży w kioskach i w prenumeracie - pozostaje nadal "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w czerwcu 2009 r. wyniosła 457.623 egz., czyli o 5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła w czerwcu 326.251 egz. Jest to wynik o 14 proc. słabszy niż w czerwcu 2008 roku, a równocześnie najgorszy wynik "Gazety Wyborczej" w ostatnich latach.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (wydawany przez Muratora), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5 proc. do 186.020 egz.
Kolejne miejsce zajęła "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotowała spadek o 15 proc. W czerwcu sprzedaż wyniosła 114.620 egz
"Dziennik" wydawany przez Axel Springer Polska ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 75.131 egz., co oznacza spadek o 18 proc., zajmował w czerwcu piąte miejsce wśród ogólnopolskich gazet.
"Gazeta Prawna" wydawana przez Infor sprzedała w czerwcu 67.027 egzemplarzy, co oznacza spadek o 5,2 proc. "Przegląd Sportowy" sprzedał 55.051 egzemplarzy, czyli o 20,7 proc mniej niż przed rokiem.
Sprzedaż gazet ekonomicznych - "Pulsu Biznesu" wyniosła 15.161 egz., a "Parkietu" 7.693 egzemplarze. Oznacza to spadki odpowiednio o 16,9 proc. i o 23,6 proc.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu