Wszystkie dzienniki ogólnopolskie w 2009 roku sprzedawały się gorzej niż w 2008 roku. Największy spadek zanotowały "Puls Biznesu" i "Gazeta Giełdy Parkiet", najmniejszy – "Gazeta Podatkowa" - informuje Presseriws.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy o średnim rozpowszechnianiu płatnym razem wynika, że liderem w grupie dzienników ogólnopolskich w ub. r. pozostał "Fakt" (Axel Springer Polska), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem od stycznia do grudnia ub. r. wyniosło 466 563 egz. (spadek o 5,81 proc. w porównaniu z 2008 rokiem).
Kolejne miejsca zajęły:
"Gazeta Wyborcza" (Agora SA) z wynikiem 370 419 egz. (spadek o 9,92 proc.),
"Super Express" (Murator SA) – 192 221 egz. (spadek o 6,01 proc.),
"Rzeczpospolita" (Presspublica) – 142 250 egz. (spadek o 9,47 proc.),
"Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes) – 110 812 egz. (wynik uwzględnia dane za trzy pełne miesiące na rynku od października do grudnia ub. r., tytuł utworzony z połączenia ”Dziennika” i ”Gazety Prawnej”, ukazuje się od 14 września 2009 roku),
"Przegląd Sportowy" (Axel Springer Polska) – 57 596 egz. (spadek o 10,47 proc.), ukazująca się dwa razy w tygodniu
"Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) – 36 196 egz. (spadek o 1,93 proc.), wychodzący dwa razy w tygodniu
"Futbol News" (SportLive24 SA) – 26 774 egz. (tytuł zadebiutował w sierpniu br., wynik uwzględnia dane od momentu ukazania się do grudnia br.),
"Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) – 17 920 egz. (spadek o 24,79 proc.),
"Gazeta Giełdy Parkiet" (Presspublica) – 8 751 egz. (spadek o 22,16 proc.).
Źródło: Presserwis
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu