Sprzedaż kredytu i depozytu jak lakieru do włosów i szamponu? Tak, przynajmniej dla sprzedających. Jak informuje "Parkiet" do wejścia na polski rynek szykuje się nowy gracz zza oceanu – Global Property Solutions. Dystrybucję swoich produktów finansowych prowadzi on sposobami takich sieci jak Amway czy Avon.
Jak wyjaśnia „Parkiet”, GPS specjalizuje m.in. w sprzedaży produktów finansowych w tzw. systemie multi-level marketing, czyli działająca tak jak Amway. To oznacza, że jego przedstawiciele mają przychody nie tylko z prowizji od sprzedanych przez siebie produktów, ale też z prowizji od np. polis sprzedanych przez osoby, które udało im się namówić do pracy na rzecz GPS. Na podobnej zasadzie działają Amway czy Avon, oferujące głównie kosmetyki, które mają 80 proc. polskiego rynku sprzedaży bezpośredniej.
Nie zapeszają?
Centrala GPS nie odpowiedziała na pytania gazety w sprawie uruchomienia biznesu w Polsce. Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że na razie zamierza wystartować na terenie wszystkich większych miast woj. małopolskiego i śląskiego, ale w dłuższej perspektywie chce działać w całej Polsce.
Według osób związanych z firmami z branży multi-level, marketing wejście GPS może spowodować spore zamieszanie kadrowe i zwiększyć konkurencję na rynku.
Źródło: Parkiet
Źródło zdjęcia głównego: TVN24