Narodowy operator pocztowy już w 2013 roku straci monopol. Wcześniej Poczta Polska chce poprawić kondycję. Nowa strategia do 2015 roku przewiduje gigantyczne oszczędności i wzrost przychodów - informuje "Puls Biznesu".
Rywale PP coraz agresywniej walczą o klientów korporacyjnych. Poczta Polska nie zamierza się poddać. Dla dużych firm, nadających przesyłki do miast, przygotowała nową usługę - przesyłkę aglomeracyjną. Dzięki niższym kosztom ma być tańsza niż dotychczasowa.
Spółka nadepnie na nogę firmom kurierskim. Przygotowała nowości dla robiących zakupy w sklepach internetowych. Istotą e-przesyłki będzie rezygnacja z tzw. ostatniej mili: klient będzie odbierał przesyłkę w wybranym przez siebie urzędzie pocztowym, a powiadomienie otrzyma e-mailem lub SMS-em. Usługa jest już po etapie pilotażu i zostanie wprowadzona na szeroką skalę.
W myśl nowej strategii PP zamierza mocno wejść na rynek usług logistycznych, zwłaszcza specjalizować się w logistyce gotówki. Oferta będzie skierowana do banków i dużych sieci handlowych. Przyszłość to także rozwój sprzedaży usług bankowych i ubezpieczeniowych.
Spodziewać się można redukcji etatów. W zeszłym roku operator zatrudniał 94 tys. osób; w tym chce zmniejszyć zatrudnienie do 91,7 tys. pracowników.
Źródło: Puls Biznesu
Źródło zdjęcia głównego: TVN24