Amerykańska telewizja CNN od piątku przestaje korzystać z serwisu informacyjnego brytyjskiej agencji Reutera. Z powodu cięć wydatków po 27 latach kończy się współpraca Reutera i CNN należącego do koncernu medialnego Time Warner Inc.
CNN zrezygnuje z depesz, serwisu zdjęciowego i materiałów telewizyjnych brytyjskiej agencji. Władze telewizji poinformowały, że chcą bardziej polegać na własnych materiałach niż na informacjach agencji, a także mieć większą kontrolę nad swoim produktem. Telewizja zacznie natomiast wykorzystywać serwisy agencji Associated Press.
- Tu chodzi o nas, nie o Reutera - powiedział rzecznik CNN Nigel Pritchard. - Chcemy obciąć część wydatków przeznaczonych na korzystanie z agencji - dodał. Nie sprecyzował, ile CNN zamierza wydać pieniędzy, aby rozszerzyć swój własny serwis.
Ten krok to część planu CNN, która chce nadawać w technologii high-definition. Z tego powodu wszystkie materiały Reutera musiałyby być dostosowywane do nowego formatu.
Prezes Reuters Media, Chris Ahearn, powiedział, że komercyjne porozumienie z telewizją przestało być możliwe po "okresie zażartych dyskusji". - Nie ma to nic wspólnego z jakością naszych przekazów - dodał.
Ahearn przyznał, że rozumie politykę CNN. Podkreślił, że takie organizacje chcą dotrzeć do nowej generacji odbiorców, która pragnie korzystać z serwisów informacyjnych nie tylko w telewizji, ale także przez telefony komórkowe i Internet. - Mamy jednak nadzieję, że będziemy jeszcze mieć okazję pracować z CNN - powiedział Ahearn.
jk
Źródło: PAP, TVN24, Reuters, Tygodnik Powszechny, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24