Chiński gigant rynku e-commerce Alibaba Group chce zadebiutować na amerykańskiej giełdzie - poinformowała spółka w niedzielę. Według analityków wartość tej oferty może być wyceniana na 15 mld dolarów.
Alibaba to jedna z największych na świecie firm internetowych zajmujących się handlem. Z jej pomocą można kupić właściwie wszystko - od ubrań przez elektronikę aż po samoloty. Według szacunków należy do niej 60 proc. chińskiego rynku e-commerce.
Zwiększyć zasięg
Wybór amerykańskiej giełdy ma ułatwić zwiększenie rozpoznawalności marki w Stanach Zjednoczonych, gdzie Alibaba chce powiększyć swój zasięg. "Alibaba rozpoczyna proces stworzenia pierwszej oferty publicznej (IPO) w Stanach Zjednoczonych. Pozwoli to na wejście firmy na globalne rynki i zwiększy jej przejrzystość, jak również na kontynuowanie naszej długoterminowej wizji i idei" - poinformowała spółka w komunikacie. Władze firmy Alibaba Group nie podały natomiast o żadnych szczegółach mówiących o terminie i wielkości oferty publicznej. Wartość firmy to ponad 100 mld dolarów, dlatego analitycy szacują, że IPO spółki wynieść około 15 mld dolarów.
Dadzą zarobić?
Alibaba jest jednym z wielu chińskich gigantów internetowych, które planują zarobić na giełdowym debiucie. Taką chęć wyraził ostatnio także Weibo - chiński odpowiednik Twittera, czy potentat w sprzedaży sprzętu elektronicznego JD.com.
Autor: msz/klim/ / Źródło: Associate Presse
Źródło zdjęcia głównego: Thomas Lombard/CC BY-SA 3.0/http://commons.wikimedia.org