29 groszy za minutę do wszystkich - to hasło reklamowe operatora sieci Plus, które zakwestionowała Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Po przeprowadzeniu kontroli za wprowadzanie konsumentów w błąd na operatora sieci - Polkomtela - została nałożona kara w wysokości 1,86 mln zł.
Postępowanie przeciwko Polkomtel zostało wszczęte w grudniu 2010 roku w związku z zawiadomieniem złożonym Prezes UOKiK. Wątpliwości Urzędu wzbudziły niepełne informacje prezentowane w reklamach oferty Rarka w MixPlusie dotyczące połączeń telefonicznych w cenie 29 groszy za minutę do wszystkich. Kampania trwała we wrześniu 2009 roku.
Promocja pod warunkiem
Jak ustalił UOKiK, atrakcyjna cena obowiązywała jedynie po spełnieniu określonych warunków, o których nie wspominały reklamy: aktywowania dodatkowo płatnego pakietu i jego pełnego wykorzystania. Niewykorzystanie lub przekroczenie limitu podwyższało koszt połączeń. W opinii Urzędu, konsument nie miał pełnych informacji o ofercie Polkomtel. Gdyby znał rzeczywiste warunki promocji, mógłby podjąć inną decyzję - nie zawierać umowy.
Prezes UOKiK uznała, że Polkomtel wprowadził konsumentów w błąd i nałożyła karę finansową w wysokości 1,86 mln zł. Spółka musi także publikować całą decyzję na swojej stronie internetowej przez sześć miesięcy oraz jej sentencję w dzienniku ogólnopolskim. Decyzja nie jest ostateczna - przedsiębiorca może się odwołać do sądu.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24