Ford kończy produkcję kultowej Fiesty. Priorytetem koncernu ma być teraz elektryfikacja transportu. Wytwarzany od prawie pół wieku model zniknie z rynku już w 2023 roku, czyli o rok wcześniej niż pierwotnie planowano.
Produkowana od 46 lat Fiesta ma mnóstwo fanów, dla wielu jest wręcz synonimem małego miejskiego samochodu. Dlatego informacja o zaprzestaniu produkcji tego modelu rok wcześniej niż planowano odbiła się w internecie szerokim echem. Pod pożegnalnym postem zamieszczonym na Twitterze przez brytyjski oddział amerykańskiego koncernu pojawiły się dziesiątki wspomnień związanych z tym samochodem.
"To kawał mojego życia"
“Nie mogę uwierzyć, że Ford Fiesta umiera – to kawał mojego życia, jeśli chodzi o samochody” - napisał jeden z użytkowników Twittera. I nie był w tej opinii odosobniony. Wiele osób stwierdziło, że koniec produkcji "wielkiego małego auta" to po prostu "koniec pewnej epoki".
Wiele komentarzy wskazuje też na to, że był to niezwykle udany model. "Wiadomość, że produkcja Fiesty zbliża się do końca budzi rozczarowanie, a nawet złość. (...). Fiesta była wszystkim i dla każdego. Znakomitym samochodem rodzinnym, tanią wyścigówką, ikoną sportu, vanem, pierwszą furą…" - napisał rozgoryczony fan modelu.
Ford postanowił zakończyć historię kultowego modelu o rok wcześniej, bo przyspieszył realizację swoich planów przestawienia się wyłącznie na produkcję samochodów elektrycznych.
- W europejskich oddziałach Forda intensyfikujemy wysiłki na rzecz pełnej elektryfikacji. Nasze samochody osobowe będą w pełni elektryczne do 2030 roku, a wszystkie pojazdy z portfolio Forda - do 2035 roku - powiedział rzecznik firmy.
- W miarę postępu przygotowań do wejścia w elektryczną przyszłość, w kwietniu 2023 roku zaprzestaniemy produkcji modeli S-MAX i Galaxy w Walencji w Hiszpanii, natomiast Fiesty w Kolonii w Niemczech - do końca czerwca 2023 roku - dodał.
Trzy nowe elektryki
Ford zapowiada wprowadzenie w Europie do końca 2024 roku trzech zupełnie nowych modeli elektrycznych samochodów osobowych i czterech nowych elektrycznych pojazdów użytkowych. Planowana sprzedaż elektrycznych fordów w Europie do 2026 roku ma wynieść 600 tys. sztuk. Produkcja elektrycznych samochodów osobowych w fabryce w Kolonii w ciągu sześciu lat ma osiągnąć 1,2 miliona pojazdów.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: FernandoV / Shutterstock.com