Resort finansów pracuje nad "kartą 360 stopni" dla przedsiębiorców, która ma usprawnić kontakt na linii podatnik-urząd skarbowy - poinformowała wiceminister finansów Małgorzata Krok. Celem zmian ma być minimalizacja konieczności stacjonarnego odwiedzania urzędów.
Wiceszefowa MF przekazała podczas podkomisji sejmowej do spraw przedsiębiorczości, że w wyniku przeprowadzonych analiz resort przygotował "mapę podróży klienta po urzędzie skarbowym", która ma za zadanie zbadać zadowolenie petentów. Jak wynikało z jej wypowiedzi był to rodzaj badania, które miało pokazać, na którym etapie wizyty w US pojawia się najwięcej pytań, wątpliwości osób przychodzących do urzędu.
"Karta 360 stopni"
Jak poinformowała, przygotowywana jest "karta 360 stopni" przeznaczona dla firm, która ma umożliwić pracownikowi urzędu skarbowego wgląd w sytuację podatkową przedsiębiorcy, w celu wcześniejszego zlokalizowania ewentualnych braków w dokumentach czy potrzeby aktualizacji danych. Ma to za zadanie zminimalizować konieczność podejmowania samodzielnych działań przez klienta - wyjaśniła Krok.
Wiceminister podkreśliła, że celem zmian ma być minimalizacja konieczności stacjonarnego odwiedzania urzędów. W tym celu planowane jest stworzenie aplikacji mobilnej, jak również rozwój chatbotów, które miałyby odpowiadać na podstawowe pytania zainteresowanych - przekazała Małgorzata Krok.
Przedstawicielka resortu finansów zwróciła ponadto uwagę, że na usprawnienie relacji przedsiębiorca-urząd skarbowy ma wpłynąć także ograniczenie kontroli skarbowych. Jak poinformowała w pierwszym kwartem 2024 r. przeprowadzono o 13 proc. mniej takich kontroli w ujęciu rocznym.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock