Z uśmiechem na ustach i w kolarskim stroju marszałek województwa dolnośląskiego spogląda na mieszkańców regionu i zachęca ich do odkrywania Dolnego Śląska. Za 70 tys. złotych ruszyła nowa kampania promocyjna.
90 billboardów i citylightów pojawiło się w największych miastach Dolnego Śląska. Spogląda z nich Rafał Jurkowlaniec, czyli marszałek województwa, który w stroju kolarskim i z rowerem pod ręką zachęca do odkrywania Dolnego Śląska.
- Billboardy i citylighty „Razem odkryjmy Dolny Śląsk” to kolejna odsłona kampanii, która jest przygotowana głównie z myślą o Dolnoślązakach. Swoją turystyczną pasją marszałek chce zachęcić ich do zwiedzania zakątków województwa - informują urzędnicy i dodają, że kampania kosztuje 70 tys. złotych.
Internauci stworzą przewodnik
Jednak nowa promocja województwa to nie tylko zachęta do poznawania własnego regionu, ale też konkurs dla mieszkańców na najciekawsze miejsca Dolnego Śląska. Wystarczy napisać własną kartę przewodnika turystycznego po województwie stworzonego przez internautów. Konkurs potrwa do końca sierpnia.
- Wspólnie wybierzemy miejsca cieszące się wśród Was największą popularnością. Jesienią podsumujemy naszą akcję, a autorzy zwycięskich propozycji otrzymają nagrody i dołączą do grona twórców naszego przewodnika. Na podstawie głosowania powstanie unikatowy przewodnik autorstwa internautów, wydany przez samorząd województwa - zapowiadają urzędnicy.
Więcej turystów
Według urzędników, poprzednia odsłona kampanii promującej województwo doprowadziła do wzrostu liczby turystów o 40 procent. Spoty "Tajemniczy Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia - do zobaczenia" obejrzały ponad 122 miliony widzów w całej Europie, a klipy umieszczone w internecie miały 25 milionów odsłon. Ich koszt, łącznie z kampanią "Dolny Śląsk - dotknij tajemnicy", wyniósł ponad 16,5 mln zł i w 70 proc. był finansowany z budżetu Unii Europejskiej.
Autor: ansa / Źródło: TVN24 Wrocław
Źródło zdjęcia głównego: TVN24 Wrocław | D.Wudniak