Ostatni, trzeci odcinek Trasy Sucharskiego w Gdańsku, między mostem wantowym a Obwodnicą Południową, został oddany do ruchu w sobotę po południu. Kierowcy mogą już korzystać z dwóch nowych, dwupasmowych jezdni o długości prawie 3 km.
- Prace główne na tym odcinku Trasy Sucharskiego zakończyły się - poinformowała Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne. Ostatni, trzeci odcinek Trasy Sucharskiego został otwarty w sobotę o godz. 15.00.
Jak dodała rzecznik, drogowcom do wykonania pozostało jeszcze m.in. dokończenie łącznicy zjazdowej od strony centrum Gdańska w kierunku Elbląga, budowa przejścia pod torami kolejowymi i dróg serwisowych. Te prace będą już prowadzone po otwarciu trasy. Całość ma być gotowa w lutym 2013 r.
70 tysięcy ton masy bitumicznej
Budowa odcinka Obwodnica Południowa Gdańska-Węzeł Elbląska (który ma być otwarty w sobotę) rozpoczęła się w czerwcu 2011 r. Prace wykonuje firma Budimex SA. Koszt inwestycji to ponad 168 mln zł brutto. Jak podaje GIK, do budowy niemal 3-kilometrowego odcinka zużyto ok. 70 tys. ton masy bitumicznej.
Pod koniec listopada otwarto odcinek trasy od Węzła Wosia Budzysza do Węzła Ku Ujściu, a w czerwcu 2011 zakończono prace na odcinku od węzła Ku Ujściu do Terminalu Promowego Westerplatte.
8 km za 470 milionów
Licząca 8,3 km Trasa Sucharskiego łączy port z Obwodnicą Południową Gdańska, z której można dostać się na Obwodnicę Trójmiejską i autostradę A1. Dzięki Trasie Sucharskiego zmniejszy się ciężki ruch tranzytowy, który przejeżdża dziś przez centrum Gdańska.
Łączny koszt budowy Trasy Sucharskiego wynosi ponad 472,5 mln zł, z czego ponad 378 mln zł to dofinansowanie Unii Europejskiej.
Autor: ws/maz/par / Źródło: TVN24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: gik.gda.pl