W gdańskim porcie trwa rozładunek najcięższych elementów wielkiego "kreta", który wydrąży tunel pod Martwą Wisłą. Do prac wykorzystano największy dźwig portu - "Maję".
Największe części "kreta" przypłynęły statkiem "Deo Volente" z Holandii. Na pokładzie znajduje się m.in. silnik i tarcza drążąca, podzielona na trzy części. Do rozładunku wykorzystuje się dźwig pływający "Maja" - największy, którym dysponuje Port Gdański. Może on podnieść ładunek do 330 ton. Rozładunek części maszyny zakończy sie najprawdopodobniej we wtorek.
Najcięższe elementy na statkach
19 największych części maszyny przypłynęło do Gdańska statkiem, "mniejsze elementy" przyjadą 200 tirami. Wszystkie części mają się znaleźć na miejscu budowy do końca roku.
Najdłuższy tunel w Polsce
Tunel pod Martwą Wisłą będzie jedną z największych i najbardziej spektakularnych inwestycji miasta w ostatnich latach. Będzie pierwszym tunelem drogowym wykonanym metodą TBM, czyli właśnie z pomocą maszyny drążącej. Cały będzie miał długość ponad 1378 metrów, zaś część drążona, 1072,5 metra.
Gigantyczny "kret" waży 2200 ton, ma 90 metrów długości, a jego średnica to 12 metrów. Czytaj więcej o inwestycji
Autor: aja/ws//ec / Źródło: TVN24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: GIK