Gdański ZKM po raz trzeci sprawdził jak mieszkańcy oceniają profesjonalizm i kulturę osobistą kierowców autobusów motorniczych. W poprzednich dwóch mieszkańcy wystawili pracownikom ZKM "trójkę". Tym razem ogólna ocena poprawiła się, ale tylko o plus.
Opinie gdańszczan zbierano przez dwa tygodnie – od 15 do 28 lipca. Na stronie ZKM można było wypełnić ankietę i odpowiedzieć na pytania, posługując się skalą od 1 do 5.
Szkolenia przyniosły efekty
Poprzez ankietę Gdański ZKM sprawdzał, czy szkolenia dla kierowców i motorniczych przynoszą efekty. - Chcieliśmy porównać, czy w ciągu 1,5 roku się coś zmieniło – mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. - Wszyscy kierowcy przechodzą kursy obsługi klienta, szkolenia jak radzić sobie z tzw. "trudnym klientem", czyli jak zachować się w trudnych sytuacjach - wyjaśnia.
Wyniki ankiety porównano z badaniami przeprowadzonymi pod koniec zeszłego roku. - Oceny kierowców i motorniczych wyraźnie poprawiły się. Znacznie wzrosła liczba pasażerów oceniających zachowanie kierowców i motorniczych na czwórki i na piątki. Jednocześnie zanotowaliśmy spadek osób niezadowolonych, którzy wystawiali wcześniej jedynki i dwójki – ocenia Mongird.
Trójka z dużym plusem
Jak wynika z lipcowej ankiety ponad połowa pasażerów (55 proc.) dobrze i bardzo dobrze ocenia kulturę osobistą kierowców i motorniczych w Gdańsku. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 9 proc. Średnia ocena dla prowadzących pojazdy to trójka z dużym plusem (3,5). Jest to wynik o 0,2 proc. lepszy niż ten z końca zeszłego roku.
Kolejne pytania dotyczyły kultury obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach. Dobrze i bardzo dobrze kulturę obsługi pasażerów oceniło 46 proc. ankietowanych (o 7 proc. więcej niż w poprzednim badaniu). Średnia ocena dla prowadzących pojazd wyniosła 3,24. Wynik lepszy od poprzedniego badania o 0,15 proc.
Ostatnie dwa pytania dotyczyły profesjonalizmu obsługi w gdańskich tramwajach i autobusach. Dobrze i bardzo dobrze profesjonalizm obsługi ocenia 47 proc. ankietowanych. Jest to wynik lepszy od poprzedniego o 8 proc. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wynosi 3,26 i jest to wynik lepszy od poprzedniego o 0,21 prc.
Oceniali trzeci raz
Pierwszą ankietę przeprowadzono w styczniu ubiegłego roku. Na pytania odpowiedziało 1600 osób. Pasażerowie ocenili pracę kierowców i motorniczych na solidną trójkę. Podobna ocenę wystawiono za obsługę pasażerów (3,13) i jej profesjonalizm (3,13).
Po raz drugi ZKM zapytało mieszkańców Gdańska o opinię na temat zachowania kierowców i motorniczych w październiku. Anonimową ankietę zamieszczoną na stronie Zakładu Komunikacji Miejskiej wypełniło wtedy ponad 1400 osób. Średnia ocen nie zmieniła się.
Ankieta to projekt cykliczny, który ZKM chce przeprowadzać dwa razy w roku.
Autor: ws / Źródło: TVN24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: ZKM Gdańsk