Na ulicach Gdyni stoją kolorowe rowery. Mieszkańców motywują do zostawiania aut w domach, a pracodawców – do instalowania pryszniców.
O akcji pisaliśmy już 3 lipca. Jak wyjaśnia rzecznik gdyńskiego magistratu, rowerowa kampania zakłada proponowanie wszystkim alternatywnych wobec samochodu środków poruszania się.
Muszelki i pióra
- Zachęca do tego, żeby się zastanowić, czy wszędzie trzeba jeździć samochodem, czy może przejść na nóżkach, a może przejechać się rowerem – mówi Joanna Grajter. – Rowerki są kolorowe, niektóre są ukwiecone, inne oplecione muszelkami, mają nawet pióra - opisuje.
Każdy z nich - oprócz oryginalnej dekoracji - ma doczepioną tabliczkę z hasłem promującym jazdę na rowerze.
Prysznic dla rowerzysty
Barwne jednoślady stoją przy firmach i instytucjach, które biorą udział w proekologicznym, unijnym projekcie „SEGMENT”. W ramach tej inicjatywy powstają też udogodnienia dla podróżujących do pracy rowerzystów.
- Na przykład w naszym urzędzie, w celu zachęcenia osób do korzystania z rowerów, w toaletach dodatkowo został zainstalowany prysznic - dodaje Joanna Grajter. – Właśnie po to, żeby po podróży z odległej dzielnicy albo często nawet z innego miasta można się było odświeżyć - wyjaśnia.
Ekologiczny transport
Program „SEGMENT”(„Segmented marketing for energy efficient transport”) w Gdyni realizowany jestod kwietnia 2010 r. i potrwa do marca 2013 r. Częścią projektu są również m.in. kampanie skierowane do uczniów rozpoczynających szkołę podstawową i ich rodziców oraz rodziców noworodków, którzy podróżują z pociechami do ośrodków zdrowia.
Autor: maz/par / Źródło: TVN24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: UM Gdynia | Dorota Nelke