Ciche otwarcie Południowej Obwodnicy

Najdłuższa estakada w Polsce
Najdłuższa estakada w Polsce
Źródło: www.poludniowaobwodnicagdanska.pl/materiały prasowe

- Zdążymy - zapewniają w GDDKiA i zapewniają, że pierwsze samochody przejadą obwodnicą południową jeszcze przed Euro 2012. Huczne otwarcie odkładają jednak na później i sami przyznają, że choć droga będzie przejezdna, to zostało im jeszcze sporo pracy.

Budowa estakady
Budowa estakady
Źródło: www.poludniowaobwodnicagdanska.pl/materiały prasowe

Wykańczanie wiaduktów, montowanie barier ochronnych, oświetlenia i ogrodzenia - na budowie prawie 18-kilometrowej drogi między Trójmiastem a Koszwałmi trwają ostatnie prace, które pozwolą oddać ją kierowcom.

Obwodnica gotowa, ale nie skończona

Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad obiecują, że pierwsze samochody pojadą nową trasą już między 8 a 10 czerwca.

Na razie kierowcy muszą się jeszcze liczyć z tym, że nie wszystkie fragmenty zostaną oddane do użytku i będzie można napotkać na zwężenia. Nie uda się też skończyć wszystkich zjazdów.

Plan Południowej Obwodnicy Gdańska
Plan Południowej Obwodnicy Gdańska
Źródło: www.poludniowaobwodnicagdanska.pl/materiały prasowe

Najdłuższa w Polsce

Wszystkie początkowe nieudogodnienia może rekompensować wrażenie jakie już robi cała trasa. To właśnie tutaj powstała najdłuższa w Polsce mierząca 2,8 kilomerta estakada, pięć duzych węzłów komunikacyjnych, dziesięć wiaduktów i most.

Nie obyło się bez problemów

Niemal do do końca nie było wiadomo, czy uda się udostępnić obwodnicę jeszce w czerwcu. Ciężka zima, upadłość jednego z wykonwców i błędy w projekcie pozwalały wątpić w sukces. Jednak główny wykonawca firma Bilfinger Berger mimo, że kończy prace samodzielnie zapewnia, że obwodnica będzie przejzdna.

Budowa POG
Budowa POG
Źródło: www.poludniowaobwodnicagdanska.pl/materiały prasowe

Oficjalne otwarcie GDDKiA odkłada na później. Ostateczny termin zakończenia prac w umowie został wyznaczony na lipiec.

Będzie sprawniej

Nowa Południowa Obwodnica Gdańska ma odciążyć centrum Gdańska z ruchu tranzytowego i usprawnić szybkie i bezpieczne połączenie w kierunku Warszawy i szczególnie w czasie lata w kierunku półwyspu Helskiego.

Całkowity koszt inwestycji wynosi ok. 1,133 mld zł.

Autor: ws

Czytaj także: