FBI wykupiło silnik Unreal

 
Silnik Unreal został wykorzystany mmat. promocyjne

Federalne Biuro Śledcze i inne amerykańskie agencje rządowe wykupiły licencję do używania silnika Unreal, wykorzystywanego m.in. w strzelankach FPP - podało BBC. Unreal będzie wykorzystywany w tworzeniu programów treningowych.

Silnik używany był m.in. w takich grach jak "Batman: Arkham City" czy "Mass Effect 3". Deweloper Epic Games i jego partner Virtual Heroes określili współpracę z rządem USA jako "długoterminowe" porozumienie.

Pełnych szczegółów finansowych nie ujawniono. Jednak producenci oprogramowania na pewno na umowie nie stracili - za dostarczenie technologii do jednej tylko agencji Intelligence Advanced Research Projects Activity (IARPA), otrzymali oni ponad 10 milionów dolarów.

Pomóc FBI i medykom

Do czego może się przydać dostęp do silnika Unreal? Akademia FBI zamierza stworzyć witrualną grę multiplayer, która będzie służyła do szkolenia agentów. Z kolei medycy U.S. Army będą mogli szkolić się w anestezjologii dzięki specjalnej aplikacji.

Firma Virtual Heroes użyła wcześniej silnika Unreal m.in. przy produkcji gry "America's Army 3", strzelanki FPP w stylu "Call of Duty". Miała ona promować rekrutację do U.S. Army. Drugą podobną produkcją była "Zero Hour", pomagająca pracownikom służb ratunkowych trenować na wypadek ataków terrorystycznych.

Źródło: BBC

Źródło zdjęcia głównego: mat. promocyjne