Rozwiązania BRD

Kładka w Pszczynie
Kładka w Pszczynie
Źródło: GDDKiA
W zakresie ograniczania prędkości, która jest uważana za przyczynę nawet 35% wypadków śmiertelnych, a także zwiększa prawdopodobieństwo uwikłania w wypadek drogowy, stosuje się różne rozwiązania inżynieryjne.

Do tych rozwiązań należą m.in.:

- budowa rond, w tym rond turbinowych;

- eliminowanie możliwości wyprzedzania w terenach zabudowanych;

- budowa azyli z odgięciem toru jazdy na wjazdach w obszary zabudowane;

- budowa sygnalizacji świetlnych.

Innymi rozwiązaniami inżynierskimi, które poprawiają Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego są:

- przebudowa skrzyżowań w taki sposób, aby były one lepiej dostrzegalne, widoczne, przejezdne, a także, aby zmniejszyć liczbę punktów kolizji poprzez: budowę mniejszej liczby wlotów, przesunięcie tych wlotów, przeprowadzenie różnych relacji na różnych poziomach, skanalizowanie ruchu, możliwie prostopadłe krzyżowanie się torów przejazdu samochodów oraz wprowadzanie sygnalizacji świetlnej;

- budowa kładek dla pieszych;

- wydzielanie na skrzyżowaniach odrębnych relacji dla skręcających w lewo;

- wyznaczanie pasów wielofunkcyjnych, które służą również do skrętu w lewo, stosowanych w miejscach, w których występuje duża liczba następujących po sobie zjazdów;

- przebudowa istniejących dróg do przekroju 2+1 pasowego, który pozwala na bezpieczne, bezkolizyjne wyprzedzanie;

- budowa azyli dla pieszych;

- wyznaczanie i budowa ścieżek rowerowych;

- budowa chodników;

- montaż barier ochronnych i ogrodzeń, które separują ruch pieszy od samochodowego.

GDDKiA
GDDKiA
Źródło: GDDKiA | GDDKiA

Artykuł sponsorowany

Czytaj także: