To była krótka, ale intensywna wizyta prezydenta Poznania w Dublinie. Spotkania z dyplomatami, otwarcie wystawy i odwiedziny w radiu, dla którego powstał pamiętny klip z ziemniakiem promujący Poznań na Euro 2012.
"King of the Craic!", czyli wystawę zebranych 20 fotografii kibiców Irlandii uroczyście otworzył Ryszard Grobelny podczas swojej wizyty w Dublinie.
- W ramach wizyty w Dublinie spotkałem się z prezydentem Irlandii, Panem Michaelem Higginsem, a także Lordem Mayorem Dublina, Panem Naoise Ó Muiri. Podziękowałem im za wspaniałą atmosferę, którą Irlandczycy stworzyli w Poznaniu w czasie Euro 2012. Miałem okazję poznać Pete'a St. John'a twórcę pieśni "The Fields of Athenry", którą słyszeliśmy przez kilka dni na ulicach Poznania – relacjonuje na oficjalnym profilu prezydenta na Facebooku.
Grobelny był również gościem stacji radiowej RTE 2 fm. To właśnie to radio zgłosiło się do prezydenta z pomysłem nagrania spotu reklamującego Poznań. Dzięki niemu jeszcze przed Euro 2012 słynny stał się nie tyle Poznań, co prezydent Grobelny i poznańskie ziemniaki, przypominające ziemniaki irlandzkie.
W spocie prezydent przedstawiał kibicom z Irlandii miasto. Były więc słynne koziołki (famous goats), najlepsze ciasto (best cake) i, jakże by inaczej, pyra (our potato), która prezydentowi przypominała pyrę irlandzką (your potato).
Autor: aw/par/k / Źródło: Ryszard Grobelny / Facebook
Źródło zdjęcia głównego: Ryszard Grobelny / Facebook