Od 1 stycznia w Poznaniu zmieniły się nie tylko ceny biletów komunikacji miejskiej, ale też sposób ich sprzedaży w autobusach i tramwajach. Teraz biletomaty powinny wydawać nieskasowane bilety. Pasażerowie skarżą się, że tak nie jest.
"Od dzisiaj również miała być możliwość zakupu biletów w tramwajach i autobusach na zapas - tymczasem rano w "5" otrzymałem bilet skasowany przez biletomat. Niestety wyrzuciłem bilet... " - napisał 1 stycznia jeden z użytkowników poznańskiego forum poświęconemu komunikacji miejskiej.
"W dodatku nikt nie pofatygował się, by odkleić z mobilnych biletomatów naklejki z informacją, iż "bilet jest kasowany wraz z wydrukiem. ZTM..." - dodaje inny z forumowiczów.
ZTM: "To nieprawda"
Zarząd Transportu Miejskiego zarzeka się jednak, że do takiej sytuacji nie mogło dojść. - To nieprawda. Przy zakupie wydawane są nieskasowane bilety, w końcu musieliśmy w każdym z automatów wprowadzić nowe ceny biletów - przekonuje Zdzisława Andrzejewska, zastępca dyrektora poznańskiego ZTM. Jednocześnie przyznaje, że na części biletomatów wywieszone mogą być jeszcze nieaktualne już naklejki z informacjami o tym, że automat wydaje jedynie skasowane bilety.
Kontrole i upomnienia
- W nocy ze środy na czwartek jeden z naszych pracowników pojedzie do zajezdni i skontroluje pojazdy. Te naklejki, które pozostały jeszcze na biletomatach zostaną usunięte - dodaje Andrzejewska.
ZTM zdecydował się także nie karać pasażerów, którzy z przyzwyczajenia po zakupie biletu w pojeździe nie odbili go w kasowniku. - Na razie nikt nie otrzyma za to mandatu, będziemy tylko upominać pasażerów i informować o zmianach - kończy Andrzejewska.
Autor: FC//kv / Źródło: TVN 24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: MPK Poznań | K. Lesińska