Obok wszędobylskich plakatów UEFA EURO 2012, pojawiają się też billboardy przygotowane przez miasto specjalnie dla kibiców Irlandii, Włoch i Chorwacji. Plakat zaprojektowała studentka z UEP.
Poznań chciał przywitać przyjeżdżających do miasta kibiców w sposób szczególny. Stąd pomysł aby na ulicach zawisły plakaty spersonalizowane, skierowane do fanów piłki nożnej, których reprezentacje zagrają w stolicy Wielkopolski.
Profesor Eugeniusz Skorwider i jego studenci z Uniwersytetu Artystycznego podjęli wyzwanie. Ostatecznie wygrał projekt Magdaleny Waszak prezentujący fragment gry stołowej- piłkarzyki. Każda z trzech sylwetek ma na piersi flagę: Irlandzką, Włoska i Chorwacką.
Wygrała prostota
- Pan Prof. Skorwider pokazał nam kilkanaście pomysłów. Mieliśmy mały dylemat i wahaliśmy się do końca. Wybraliśmy projekt bardzo prosty, ale czytelny i myślimy, że skuteczny- mówi Katarzyna Strzyż z Biura Euro 2012.
Łącznie projekt Magdy Waszak będzie widoczny na 50 powierzchniach reklamowych w całym mieście. Przeważają citylighty i billboardy w punktach strategicznych, gdzie pojawią się kibice. Pojawią się przy lotnisku Ławica, dworcu PKP, na trasach przejazdowych z tych miejsc do centrum i drogach wylotowych z miasta.
Dodatkowo miasto przygotowało dokładnie 2012 plakatów z motywem piłkarzyków w pięciu wersjach językowych: Włoskim, Chorwackim, Irlandzkim, Angielskim i Polskim. Dostaną je dziennikarze i kibice. Kilka z podpisami piłkarzy trafi na aukcje charytatywne.
Autor: AB
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta Poznania