50 wizyt 150-ciu dziennikarzy z całego świata. 238 publikacji w prasie zagranicznej oraz 873 publikacji w internecie. Miejscy urzędnicy wyliczyli, że przeczytało je 128 013 522 unikalnych użytkowników. To efekt wizyt dziennikarzy przed i podczas turnieju UEFA EURO 2012 w Poznaniu.
Gdyby przełożyć wartość opublikowanych o Poznaniu tekstów na materiały reklamowe, ich wartość wyniosłaby 9,4 mln zł – wynika z raportu opublikowanego przez miasto, powstałym głównie w oparciu o dane Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
Niemcy liderem
Najwięcej publikacji ukazało się w Niemczech. Urzędnicy znaleźli w internecie 451 opublikowanych tam artykułów, które łącznie przeczytało 78 mln unikalnych użytkowników. Za naszymi zachodnimi sąsiadami uplasowali się Irlandczycy, którzy opublikowali w sieci 240 tekstów, a 109 w prasie. Dalej znalazły się Włochy, Hiszpania, Francja i Chorwacja.
Spośród wszystkich opublikowanych w internecie tekstów dotyczących Poznania co trzeci miał pozytywny kontekst. 65% było neutralnych a zaledwie 4% miało zabarwienie negatywne.
Autor: FC / Źródło: TVN Poznań
Źródło zdjęcia głównego: City of Poznan