Każde dziecko ma prawo być szczęśliwe i wychowane w miłości i rodzinnym cieple - przekonują autorzy kampanii "Kocham. Nie biję", która właśnie rusza. Na ulicach i w szkołach pojawią się billboardy i plakaty, a w mediach spoty. W kilku wariantach, z udziałem kilku celebrytów.
W akcję zaangażowali się Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji (pomysłodawca i organizator), Komenda Główna Policji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz polscy artyści.
Kampania ma uświadomić ludziom, jak ważne jest wychowanie dziecka w miłości, rodzinnym cieple oraz zrozumieniu, a także uwrażliwić na przemoc w rodzinie i zachęcić do reagowania na nią.
Bijesz, nie nauczysz szacunku
- Zdecydowanie więcej dobrego można zdziałać, gdy autorytet będzie rozumiany nie jako argumenty siły i przemocy, lecz jako wzajemne zrozumienie i partnerstwo oraz służenie pozytywnym przykładem - mówi Konrad Wojterkowski, prezes Krajowego Centrum Kompetencji.
I dodaje: - Dzieci jako "białe karty" chłoną bardzo łatwo wszystko to, co my dorośli pokażemy im własnym życiem. Naśladując nas uczą się jak zachować się w relacjach z rówieśnikami, ale także wobec dorosłych. Gdy w naszych postawach zobaczą zło, nienawiść i opryskliwość wobec innych ludzi i ich samych, to jak mają się nauczyć szacunku do drugiego człowieka.
"Pozytywna kampania daje lepszy efekt"
W spotach promujących akcję występują osoby znane z małego i dużego ekranu wraz ze swoimi dziećmi. Udział w przygotowaniu spotów i nagrań wzięli m.in. Paweł Królikowski, Magdalena Różczka, Piotr Gruszka, Anna Wyszkoni, Piotr Adamczyk i Anna Przybylska.
- Poprzez znanych i lubianych, uśmiechniętych rodziców i ich szczęśliwe dzieci chcemy pokazać innym rodzicom, że można i warto wychowywać dzieci bez przemocy. Ważne było to, żeby była to kampania pozytywna. Kampania negatywna na pewno przyniosłaby szybki efekt, ale jej cele byłyby szybko zapomniane - tłumaczy Wojterkowski.
Źródło: tvn24.pl, Bild.de
Źródło zdjęcia głównego: kochamniebije.pl