Tuż przed Wielkanocą rządowi drogowcy popchnęli do przodu przetargi na fragmenty południowej obwodnicy Warszawy. Mają być gotowe przed Euro 2012 - pisze "Życie Warszawy". - Termin jest superambitny, ale mało realny - oceniają specjaliści.
Na początku kwietnia mazowiecka GDDKiA ogłosiła przetarg na 10,5 km trasy S2 - czyli południowej obwodnicy Warszawy z Konotopy do lotniska Okęcie. Szacowany koszt to 1,8 mld zł. Trasa będzie alternatywnym dla Trasy AK łącznikiem z autostradą A2, która w 2012 r. ma dotrzeć ze Strykowa pod Łodzią do Konotopy pod Warszawą.
- Pod koniec kwietnia powinniśmy poznać firmy zainteresowane inwestycją, a następnie zaprosić je do składania ofert - mówi rzeczniczka mazowieckiej GDDKiA Małgorzata Tarnowska.
Prace mają ruszyć w sierpniu i potrwać do końca 2011 roku.
Budują, ale się nie spieszą
Drgnęło również w sprawie odwlekanej od lat przebudowy Trasy Toruńskiej – od ul. Modlińskiej do Marek. Drogowcy wysłali już zaproszenia do 13 firm, mających złożyć oferty w przetargu na dostosowanie tego odcinka do wymogów drogi ekspresowej.
Powstanie sześć węzłów: Modlińska, Marywilska, Łabiszyńska (w miejscu sterczących dziś kikutów filarów), Nowowincentego, Ikea i Piłsudskiego.
GDDKiA planuje rozpocząć przebudowę Trasy Toruńskiej w trzecim kwartale tego roku i zakończyć ją pod koniec roku 2011. Pod warunkiem, że nie będzie działań opóźniających przetarg, czyli np. protestów.
Obecnie w Warszawie trwa budowa tylko jednego elementu obwodnicy ekspresowej: trasy S8 przez Bemowo między Konotopą a Trasą AK za 2,1 mld zł. Konsorcjum wykonawcze miało spore przyspieszenie, ale nie opłaca mu się kończyć przed terminem: grudniem 2010 roku. Ekipy nie pracują w niedzielę, a w soboty tylko do godz. 14.
Źródło: Życie Warszawy
Źródło zdjęcia głównego: TVN24