- To sytuacja, w której kupujący i kupowany wygrywają - powiedział Joe NeCastro, Chief Development Officer Scripps Networks Interactive, firmy, która nabyła większościowy pakiet udziałów w spółce TVN. Markus Tellenbach, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny TVN SA podkreślił natomiast, że to nowy rozdział w rozwoju TVN.
Grupa ITI i Grupa Canal+ zawarły umowę sprzedaży większościowego pakietu udziałów w spółce TVN. Nabywcą jest Southbank Media Ltd., brytyjska spółka należąca do amerykańskiej firmy Scripps Networks Interactive.
Markus Tellenbach, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny TVN SA podkreślił, że ta transakcja to fantastyczne wydarzenie. - TVN otrzymało najlepszego możliwego akcjonariusza. Dla nas to rozpoczęcie nowego rozdziału, bardzo się cieszę, że będziemy współpracowali - powiedział.
Jak mówił, Scripps i TVN to firmy, które mają bardzo wiele wspólnego i będą jednocześnie się wzajemnie uzupełniały. Podkreślił, że przed TVN otwierają się nowe perspektywy.
Tellenbach zaznaczył, że TVN dzięki tej transakcji zyska przede wszystkim na stronie technologicznej. - Doświadczenie Scripps to coś, co możemy wykorzystać, bo firma bardzo nas wyprzedza w tym względzie. Pracujemy w tej chwili nad dwoma nowymi serwisami. To będzie świetna możliwość, by pokazać innowacyjność naszej firmy, co Scripps świetnie realizuje - wskazał.
"Nie rewolucja, a ewolucja"
Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny TVN SA podkreślał, że transakcja wzmacnia TVN. - Dla Polaków jest to też wyraźny sygnał, że wiemy, w jaką stronę zmierzamy i jaka będzie nasza przyszłość. Mamy akcjonariusza, który planuje długoterminowo i to nie jest spółka, która nas sprzeda za kilka lat, a to są wszystko bardzo poważne korzyści - mówił.
Zapowiedział, że TVN zyska m.in. dostęp do najlepszych programów amerykańskich. Zaznaczył, że firma będzie się rozwijała, ale nie będzie to rewolucja, ale ewolucja.
- Nie będzie likwidowania miejsc pracy. Wręcz przeciwnie, chcemy rozszerzać swój zakres działania, wzmacniać firmę - zapewnił.
"Kupujący i kupowany wygrywają na tej transakcji"
Joe NeCastro, Chief Development Officer Scripps Networks Interactive wyjaśnił, że Scripps to firma rodzinna z wieloletnią tradycją, która istnieje od 140 lat. Zatrudnia 2 tys. osób, głównie w Stanach Zjednoczonych, a także w Europie, Ameryce Południowej i w Azji. Jej wartość to 10,5 mld dolarów, a jej przychody to 2,7 mld dolarów.
- Cała firma i rodzina, która jest jej właścicielem, jest bardzo szczęśliwa z tej transakcji - powiedział Joe NeCastro.
Wyjaśnił, że SNI już kilka lat temu podjęła decyzję o ekspansji poza amerykański rynek i o globalnym rozwoju.
Zwrócił uwagę, że zarówno Scripps, jak i TVN, to twórcy wartościowych programów.
- Obie firmy wierzą w to, dlatego szukaliśmy podobnych spółek na innych rynkach. Dla nas TVN to wyjątkowa okazja, jest bardzo niewiele dochodowych firm na rynkach, które prowadzone są w dobry sposób, ze świetnym zarządem, więc to jest sytuacja, gdzie i kupujący, i kupowany wygrywają na tej transakcji - zaznaczył NeCastro.
"Wymarzony deal"
Podkreślał, że Scripps to firma innowacyjna, głównie dzięki innowacyjnym pracownikom. - Dlatego tak cieszymy się, że Markus i jego zespół do nas dołączyli, bo wielokrotnie udowodnili swoją innowacyjność, a to jest bardzo ważne w tej branży, m.in. ze względu na zmiany technologiczne, które zachodzą - mówił.
Zaznaczył, że SNI popiera zarząd TVN i jego strategię.
- To jest wręcz wymarzony deal. Mówimy tym samym językiem, świetnie się dogadujemy. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem tego, jak dobry zespół ma TVN, i bardzo się cieszymy z tej współpracy - dodał.
Autor: db//plw / Źródło: tvn24
Źródło zdjęcia głównego: tvn24