- Jarosław Kaczyński nie jest w stanie rządzić jesienią - w ten sposób rzeczniczka sztabu wyborczego PO Joanna Mucha skomentowała słowa prezesa PiS. Ocenił on podczas wcześniejszej konferencji prasowej, że "w przemyśle wydobywczym jest w przemyślany sposób tworzona sytuacja, w której po wyborach może zabraknąć pieniędzy na wypłaty dla górników". Mucha zaprezentowała też nowe hasło wyborcze Platformy.
- W przemyśle wydobywczym, w kopalniach węgla i spółkach, jest dzisiaj taka sytuacja, i to jest sytuacja tworzona w sposób przemyślany, iż grozi, że przy końcu roku - a więc prawdopodobnie przy nowym rządzie - będzie bardzo poważny kryzys, który może doprowadzić do tego, że nie będzie pieniędzy na wypłaty - powiedział Kaczyński na poniedziałkowej konferencji prasowej w Warszawie.
Również poseł PiS Piotr Naimski przekonywał, że sytuacja w przemyśle wydobywczym jest dramatyczna. - Zarządy spółek węglowych w tej chwili ciułają pieniądze na kolejna wypłatę dla pracowników w lipcu i sierpniu - mówił.
- Jarosław Kaczyński mówi, że nie jest w stanie udźwignąć ciężaru rządzenia i że nie będzie potrafił dać sobie rady z problemami - oceniła Mucha.
Pytana o to, co sądzi o ewentualnej koalicji PiS z Kukizem, odpowiedziała, że "wielu Polaków się jej boi". - Tego typu koalicja jest niebezpieczna dla Polski - stwierdziła.
Nowe hasło PO
Rzeczniczka sztabu wyborczego PO zaprezentowała billboard ze zdjęciem premier Ewy Kopacz i hasłem "Słucham. Rozumiem. Pomagam". Jak tłumaczyła, to początek akcji wizerunkowej Platformy. - Rozpoczynamy akcję wizerunkową Platformy Obywatelskiej, ten billboard jest pokłosiem bardzo wielu spotkań, rozmów, często bardzo trudnych, które odbyła z Polakami w ostatnim czasie premier Ewa Kopacz, wszystkie te rozmowy zbliżają Platformę do tego, żeby wykreować nowy program dla partii na kolejne cztery lata - powiedziała Mucha.
Jak dodała, hasło akcji wizerunkowej odnosi się w sposób "absolutnie bezpośredni do wszystkich rozmów i spotkań, którego odbyła premier Kopacz". - Jestem bardzo szczęśliwa, że już dzisiaj wieczorem na polskich ulicach będziemy mogli oglądać ten billboard, mam nadzieję, że przyniesie taki skutek, jaki chcemy osiągnąć - czyli zbliży Polaków do Platformy, spowoduje, że Polacy będą chcieli nam powiedzieć jeszcze więcej i że Polacy będą chcieli jeszcze raz nam zaufać - zaznaczyła posłanka PO. Premier Ewa Kopacz 27 czerwca zainaugurowała akcję "Kolej na Ewę" (i hashtag #KolejNaEwę) w ramach której podróżuje pociągami po Polsce. Jak oceniają politycy PO, "Kolej na Ewę" to nowatorska forma kontaktu z wyborcami, a w trakcie swojej podróży premier rozmawia z Polakami o ich problemach, a także na temat ich oczekiwań wobec powstającego nowego programu Platformy.
Autor: eos / Źródło: TVN24, PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24