TVN Grupa Discovery wraz z fundacją ITAKA w ramach pierwszej odsłony akcji "Nieobecni są wśród nas" przygotowała trzy spoty wideo z udziałem gwiazd najnowszej produkcji Player Original "Nieobecni". Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem tysięcy zaginięć, do których dochodzi w Polsce każdego roku.
Corocznie w Polsce w tajemniczych okolicznościach znika bez śladu około 18 tysięcy ludzi. Dla jednych to tylko liczby, a dla niektórych mąż, żona, rodzic, dziecko, przyjaciel. Player i fundacja ITAKA połączyły siły, chcąc zwrócić uwagę wszystkich na ten powszechny, a jakże często niezauważany, problem społeczny.
"Nieobecni są wśród nas" to pierwsza odsłona kampanii, na którą składają się trzy spoty z udziałem Justyny Wasilewskiej, Anny Dymnej i Piotra Głowackiego - gwiazd najnowszej produkcji Player Original "Nieobecni". Twórców zainspirowały do stworzenia serialowego projektu przypadki najgłośniejszych zaginięć ludzi w Polsce.
- Najważniejsze jest to, żeby uświadamiać ludziom skalę tego zjawiska. Dlatego tak bardzo spodobała nam się koncepcja twórców serialu "Nieobecni" i spoty, które powstały. Bo przecież trudno jest sobie wyobrazić, że ginie całe miasto. Nikt się nad tym nie zastanawia, dopóki taka sytuacja bezpośrednio go nie dotknie. Dlatego serial jest dla nas i rodzin zaginionych szansą na to, aby powiedzieć głośno, że zaginięcia to poważny problem, to kilkanaście tysięcy osób rocznie. Część z nich nigdy się nie odnajdzie. W tej chwili w Polsce jest ponad 4 tysiące osób długotrwale zaginionych. Zaginęli wiele lat temu, ale to nie znaczy, że nikt ich nie szuka. My ich szukamy. Czekają na nich rodziny. – mówi Alicja Tomaszewska, prezes fundacji ITAKA.
Źródło: TVN
Źródło zdjęcia głównego: TVN