Restauracje i bary szybkiej obsługi zaczynają walkę na hamburgery, frytki i kawę. Burger King wraca bowiem do Polski. A jest, o co wojować - eksperci oceniają, że rynek polskich fast foodów wart jest co najmniej 17 mld złotych.
Zwolennicy wołowych hamburgerów z grilla mogą ostrzyć plastikowe noże i widelce. Po pięciu latach przerwy w kraju pojawi się numer trzy na światowym rynku fast foodów, amerykański Burger King. Pierwszy bar pod tym szyldem ma być otwarty do połowy roku w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy. Kolejnych kilka - do końca tego roku. W Polsce Burger King po raz drugi spróbuje rzucić rękawicę sieci McDonald's. W poprzednim starciu Whopper (flagowy produkt BK) przegrał z Big Makiem. Po raz pierwszy logo Burger King pojawiło się w Polsce na początku lat 90., ale mimo licznych zmian strategii w 2001 r. jego lokale zostały przejęte przez holenderską spółkę AmRest. Z 23 punktów spółka zamknęła sześć, a w pozostałych 17 zmieniła markę na KFC - pisze dziennik. Zdaniem analityków problemy Burger Kinga wynikały głównie z powodu konfliktu między polskimi menedżerami sieci i jej zagranicznym właścicielem. Burger King oferował droższe hamburgery
Źródło: "Gazeta Wyborcza"