Firma Lark, której urządzenia GPS odmówiły w nocy z soboty na niedzielę posłuszeństwa kierowcom, znalazła receptę na rozwiązanie tego problemu. Ze strony internetowej firmy można ściągnąć oprogramowanie, które usunie usterkę - informują przedstawiciele firmy Lark.
O tym, że sytuacja jest gorąca, świadczą chociażby rozgrzane do czerwoności linie telefoniczne firmy Lark, która jest producentem popularnych w Polsce urządzeń do odbioru nawigacji GPS. Przez cały dzień do firmy nie mogli dodzwonić się zdenerwowani użytkownicy, mający problemy ze swoimi nawigacjami. - Moje urządzenie co prawda łapie sygnał z satelity, jednak nie może wyznaczyć trasy - informuje na platformę Kontakt TVN24 Wojciech.
Problemy mają zakończyć się w sobotę
Firma Lark prosi o "uzbrojenie się w cierpliwość". Co jest powodem nagłej awarii urządzeń tylko jednej firmy? Lark tłumaczy, że związane jest to z "pracami naprawczymi na satelitach GPS prowadzonymi przez administrację USA". - Nawigacje, w których występuje moduł MSTAR, mogą wykazywać zakłócenia przy ustalaniu pozycji GPS. W naszych urządzeniach moduł ten użyty jest w modelach 35.0 / 35.4 / 35.6 / 43.0 - mówią przedstawiciele firmy. Podkreślają, że problem wystąpić może w urządzeniach nie tylko ich produkcji.
Ci użytkownicy, którzy nie zdecydują się na aktualizacje oprogramowania będą borykać się z problemami do 20. czerwca, bo właśnie na ten termin planowane jest zakończenie prac.
Źródło: Kontakt TVN24
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu, Lark