2 mld zł z budżetu państwa można by oszczędzić, gdyby urzędnicy organizowali przetargi w internecie - informuje piątkowa "Rzeczpospolita".
Według gazety, strach urzędników przed siecią i to, że wolą oni wszystko mieć na papierze, powoduje, iż utrzymanie administracji publicznej kosztuje nas dużo drożej.
Z danych Urzędu Zamówień Publicznych wynika, iż w 2007 r. przeprowadzono tylko 80 e-licytacji i 106 e-aukcji na ponad 101 tys. ogłoszonych zamówień.
Gazeta przypomina, że w papierowych przetargach firmy składają jedną, ostateczna ofertę. W internetowych aukcjach, przedsiębiorca widzi, o ile przebił go konkurent i może jeszcze bardziej zejść z ceny.
Urzędników może odstraszać fakt, że za udział w internetowych przetargach się płaci, 1-2 tys. zł. Dlatego UZP chce jeszcze w tym roku przetestować darmową platformę dla administracji, za pomocą której dokonywano by przetargów w sieci.
Źródło: "Rzeczpospolita"