Zdecydowałem się użyczyć swojego "ryja", żeby pokazać, że obrażanie w internecie zostaje, nie znika - w ten sposób prowadzący "Dzień Dobry TVN" Jarosław Kuźniar opowiada o najnowszej akcji pod hasłem #RyjKuzniara. To element kampanii społecznej HejtStop, która walczy z okazywaniem nienawiści w internecie.
W ramach akcji przygotowano spot, którego głównym bohaterem jest właśnie Jarosław Kuźniar. Film nosi przewrotny tytuł "Ryj Kuźniara" - w jego trakcie dziennikarz przeobraża się pod wpływem komentarzy z sieci.
- Zdecydowałem się użyczyć swojego "ryja", żeby pokazać, że jak mówisz do kogoś "ty prostytutko" albo "niech cię Arab z kozą pomyli", że to zostaje, nie znika - mówił dziś w "Dzień Dobry TVN" Jarosław Kuźniar.
Problem dotyczy wszystkich
Koordynatorka kampanii HejtStop, Joanna Grabarczyk, dodała, że hejt w sieci dotyczy nie tylko znanych osób, ale w zasadzie każdego. Tłumaczyła, że powodem do nienawiści może być tak naprawdę wszystko: wygląd, wiek, pochodzenie, płeć.
- To, na co chcemy zwrócić uwagę, to że nie ma czegoś takiego jak życie offline i życie online. Jesteśmy wszędzie i jeśli kogoś hejtujemy, obrażamy w sieci, to tak naprawdę nie ma dalekiej drogi do tego, żeby zrobić krzywdę. Mamy coraz więcej takich przypadków - mówiła Grabarczyk.
Pomysłodawcy akcji za pomocą spotu z Kuźniarem zachęcają innych internautów, by ci nagrali własną wersję takiego filmu i pokazali, w jaki sposób sami doznają nienawiści w sieci.
Autor: ts/ja / Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: HejtStop