Najlepszy i najsławniejszy bokser w historii - 70-letni Muhhamad Ali został "twarzą" paryskiego domu mody Louis Vuitton. Wraz ze swoim wnuczkiem reklamuje torebki ze słynnym logo, tak jak przed nimi robili to m.in. Angelina Jolie, Michaił Gorbaczow i Pele.
Do domu legendarnego pięściarza w Arizonie pojechała sama Annie Leibovitz, która sfotografowała wszystkich najważniejszych ludzi drugiej połowy XX i pierwszych lat XXI wieku. Muhammad Ali rzadko się z niego rusza, bo od blisko 30 lat zmaga się z chorobą Parkinsona i ma problemy z podstawowymi czynnościami. Ale paryskiej marce produkującej torby ze słynnym logo bardzo na nim zależało. Uznany przez sportowe media "sportowcem stulecia" idealnie wpisuje się w wizerunek marki, która promuje się jako ponadczasowa.
- Muhammad Ali jest symbolem wyjątkowej osobowości. To prawdziwa legenda boksu i sportu w ogóle. Jesteśmy zaszczyceni, że zgodził się być twarzą kampanii "The Journeys" i pomógł stworzyć piękny portret mistrza z przesłaniem - napisał w oświadczeniu Yves Carcelle, szef firmy Louis Vuitton.
Leibovitz sportretowała emerytowanego sportowca w zeszłym miesiącu na podwórku jego domu, podczas zabawy z jednym z wnuków, Phoenixem. Maluch nosi rękawice bokserskie dziadka i przyjmuje postawę boksera w ringu. Ali z dumą patrzy na malucha. Zdjęciu towarzyszy hasło: "Niektóre gwiazdy pokazują ci drogę".
Według dziennika "Wall Street Journal", reklamy pojawią się w prasie na całym świecie 14 czerwca.
Niektóre podróże zmieniają ludzi na zawsze
W kampanii "The Journeys" występują znani ludzie, a nie zawodowi modele. I pokazywani są w miejscach, które się z nimi kojarzą, w kontekście podróży, które zmieniły ich życie.
Michaił Gorbaczow został sportretowany na tle Muru Berlińskiego, Bono z U2 i jego żona Ali w Afryce, gdzie działają charytatywnie, Sean Connery na plaży w pobliżu swojego domu na Bahamach, a Angelina Jolie w Kambodży, gdzie kręciła "Larę Croft: Tomb Raider" i w sierocińcu poznała małego chłopca Maddoxa, którego postanowiła adoptować i zająć się działalnością humanitarną.
Do tej pory Vuitton zatrudnił również inne wybitne nazwiska, jak Catherine Deneuve, Keith Richards, Pele, Zinedine Zidane, a także Francis Ford Coppola. W 2009 roku w kampanii wystąpili trzej astronauci z misji Apollo 11 - okazją było 40-lecie postawienia stopy przez człowieka na Księżycu.
Autor: am//bgr/k / Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe