Komedia to nie thriller, a science-fiction nie fantasy - są inne nie tylko w warstwie fabularnej, ale także artystycznej. Zdjęcia filmu, ich styl, musi odpowiadać temu, do jakiego gatunku film należy - uczy w czwartej lekcji FilmOffki Sławomir Idziak.
Przykładem ilustrującym rady Idziaka jest w tym wypadku film "Amelia" Jean Pierre Jeunot'a. - Zobaczyliśmy w nim Paryż, jakiego świat dotąd nie widział - mówi z fascynacją. Wyjątkowość formy, zdaniem Idziaka, reżyser osiągnął m.in. dzięki świetnemu przygotowaniu do kręcenia i znalezieniu indywidualnego, oryginalnego spojrzenia na miasto.
Aby ułatwić pracę wszystkim pracującym nad swoimi filmami, Sławomir Idziak daje radę.
Patrz oczami bohatera
- Spróbuj sobie wyobrazić to, w jaki sposób na rzeczywistość spogląda twój bohater - mówi Idziak.
- Inaczej widzi świat młoda, piękna dziewczyna, a inaczej go widzi morderca - tłumaczy dalej. - Dzięki przyjęciu jednorodnej optyki bohatera, buduje się swoistość wizualną filmu - zaznacza Sławomir Idziak.
Źródło: TVN24, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn