Hollywoodzka gwiazda Salma Hayek twarzą kampanii UNICEF-u. W czwartek aktorka wystąpiła z przemówieniem w Genewie, gdzie ruszył projekt zbierania funduszy na walkę z tężcem i promowania szczepionek przeciwko tej chorobie.
Według UNICEF-u, na świecie co trzy minuty jakieś dziecko umiera z powodu tężca noworodkowego. Choroba zabija też prawie 30 tysięcy matek rocznie.
Celem agendy ONZ jest wprowadzenie do szerokiego obiegu szczepionek przeciwtężcowych. Trzy szczepienia kosztują tylko nieco ponad jednego dolara, ale mogą uchronić tysiące ludzi przed śmiercią.
W kampanię włączyła się też firma Pampers, która części kosztów ze sprzedaży pieluch przeznaczy na rzecz UNICEF-u i szczepionek. Do kupowania produktów Pampersa zachęcała też Salma.
- Jeśli masz małe dziecko, musisz kupować mu pieluszki. Ale to nie będzie tylko niezbędny dla niemowlęcia produkt, to też szansa dla dzieci. Dzięki nim jakieś dziecko i matka na świecie dostaną ratującą życie szczepionkę - przekonywała aktorka.
UNICEF chce zdobyć pieniądze na 200 milionów szczepionek w ciągu trzech lat.
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Reuters/EPA