Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w Krakowie uruchomiło Internetowe Biuro Obsługi Płatnika. Korzystając z niego właściciele i zarządcy nieruchomości będą mogli zgłaszać uwagi dotyczące odbioru odpadów.
Dla MPO, które m.in. nadzoruje cały system gospodarki odpadami w Krakowie, bazujące na internecie narzędzie ma być pomocne w ujawnianiu nieprawidłowości. Ma też sprawić, że infolinie będą mniej obciążone. Obecnie każdego dnia do MPO dzwoni około 1 tys. osób i dociera tam około 300 maili.
Krótszy czas załatwiania spraw
- Internetowe Biuro Obsługi Płatnika umożliwia zgłaszanie problemów przez tych, których one bezpośrednio dotyczą. Uwagi będą przekazywane konkretnym osobom, które zareagują na zgłoszenia. W ten sposób chcemy skrócić czas załatwiania spraw – mówi Henryk Kułtys prezes MPO.
Do Internetowego Biura będzie się mógł zalogować każdy mieszkaniec, który wypełnił deklarację dotyczącą śmieci i otrzymał specjalne hasło dostępu do systemu. - Po pierwszym miesiącu widać, że podstawowym problemem jest czas i sposób reagowania na sygnały od mieszkańców – ocenia Bogusław Kośmider, przewodniczący Rady Miasta Krakowa.
"Nie zakładaliśmy, że będzie tyle interwencji"
Według prezesa MPO zmiana w gospodarowaniu odpadami jest tak wielka, że potrzeba czasu, aby system funkcjonał jak należy. Dlatego MPO nie chce na razie zbyt rygorystycznie karać firm wywożących odpady, ale dać im czas na poprawę usług.
- Gdy system startował, nie zakładaliśmy, że będzie aż tyle interwencji – zaznacza Kultys.
Jak podaje Bogusław Kośmider, po wakacjach radni podsumują pierwszy etap gospodarowania odpadami w Krakowie i zastanowią się nad zmianami, w tym nad ewentualnym obniżeniem opłat za wywóz śmieci.
Autor: ał/b / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN 24 Wrocław