Ponad milion turystów odwiedziło w 2012 roku kopalnię soli w Wieliczce. To o 5 proc. więcej niż w roku poprzednim. Tylko w grudniu do kopalni przyjechało ponad 45 tys. osób.
- Milion zwiedzających każdego roku ponad wszelką wątpliwość dowodzi, że wielicka kopalnia jest jedną z najbardziej znanych atrakcji turystycznych Polski. Co więcej, badania dowodzą, że jest również najliczniej odwiedzaną kopalnią na całym świecie – mówi zadowolony Kajetan d’Obyrn, prezes Kopalni Soli "Wieliczka" SA.
Międzynarodowi turyści
Jak dodał, w ubiegłym roku ponad połowa gości przyjechała z zagranicy. Do kopalni przyjechali turyści ze 175 krajów.
Największy odsetek turystów z zagranicy stanowili mieszkańcy Wielkiej Brytanii - 60,9 tys. osób. Na drugim miejscu podium znaleźli się Włosi - 42,4 tys. odwiedzających, a na trzecim Niemcy – 38,5 tys. turystów.
Kopalnia aktywna w mediach
W 2012 roku kopalnię odwiedziło prawie tysiąc dziennikarzy z całego świata. W kopalni realizowano m.in. dokument 3D przygotowany przez japońską telewizję TBS, program o podziemnych kaplicach dla Discovery Channel, emitowany niemal w całej Europie program "Galileo", program BBC dla dzieci pt. "Blue Peter", dokument na zlecenie UNESCO nagrany przez TV History oraz "Najbardziej niesamowite restauracje", zrealizowany dla kanadyjskiej TV.
Wśród niecodziennych przedsięwzięć medialnych były też popularne w wielu krajach reality show "Amazing Race" (w wersji ukraińskiej), a także zdjęcia do filmu bollywodzkiego "The Rhythm".
Autor: bpaw/par / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Kopalnia Soli "Wieliczka"