Piwo dedykowane gejom i lesbijkom - taki pomysł na biznes miał pewien Meksykanin z miasta Guadalajara, który wypuścił na rynek dwa gatunki piwa, przeznaczone specjalnie dla homoseksualistów.
Piwo nazwane "Salamandra" i "Purple Hand", produkowane przez meksykański browar Minerva, są całkowicie organiczne. Ich dystrybucja ruszyła w tym roku. Jak dotąd, sprzedano około 500 skrzynek. Według twórcy piwa, Daria Rodrigueza Wylera, firma ma już dalsze zamówienia - z Argentyny, Ekwadoru, Chile, Kolumbii, Japonii i USA.
- Byliśmy krytykowani, że przyjmujemy homoseksualistów jako grupę targetową - mówi Rodriguez. - Ale to rzeczywiście produkt skierowany do społeczności gejowskiej i lesbijskiej - dodaje.
Znacząca jest nawet nazwa trunku. "Purple Hand" nawiązuje do wydarzenia z 1969 roku z San Francisco, kiedy grupa aktywistów protestowała przeciwko komentarzom jednej z gazet. Dziennikarze odpowiedzieli oblaniem demonstrantów purpurowym atramentem. Ci w zamian ozdobili budynek redakcji odciskami purpurowych dłoni. Historia jest przytoczona również na etykietkach piwa.
Produkt niszowy, ale godny pochwały
Jak pomysł podoba się społeczności gejowskiej? Jak mówi Moshe De Lerno, właściciel klubu dla homoseksualistów, nowe piwo nie jest konieczne na rynku, ale sama inicjatywa zasługuje na pochwałę.
W Meksyku 95 procent rynku piwa jest kontrolowane przez dwa holdingi, więc firma Rodrigueza może mieć ograniczone możliwości ekspansji. Jego piwo będzie raczej produktem niszowym.
Według producentów, rynek produktów dla homoseksualistów w Meksyku wart jest osiem miliardów dolarów.
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Reuters