Dziennik poinformował, że tysiące osób, które codziennie modlą się pod Ścianą Płaczu, będą oglądały wyświetlane na niej laserowym projektorem reklamy. W momencie, kiedy zabraknie reklam, na ścianie pojawi się hasło "Na co czekasz, na Trzecią Świątynię? Reklamuj się teraz".
Żart z okazji święta Purim
Według posłów, których cytuje gazeta, religijne i duchowe centrum Żydów powinno przynosić zyski. Już teraz wykupieniem powierzchni reklamowej miały być zainteresowane banki i przedsiębiorstwa budowlane.
Zgodnie z planami wynajęcie jednego kamienia, na jeden dzień, miało kosztować co najmniej 300 dolarów.
Uzyskane w ten sposób pieniądze miały zostać przeznaczone na budowę wysokiego muru między sektorami męskim i żeńskim przed Ścianą Płaczu, a także na nowe kipy w miejsce tych zabranych sprzed Ściany przez turystów. Jak się okazało, doniesienia dziennika "Haartez" okazały się żartem z okazji święta Purim, które ma charakter karnawałowy. Jest to najbardziej radosne i popularne święto. Uczestnicy przebierają się w kostiumy, często mężczyźni w kobiece, a kobiety w męskie. W tym dniu wielu religijnych Żydów popełnia ograniczone wykroczenia przeciwko prawu żydowskiemu.
Źródło: Polskie Radio
Źródło zdjęcia głównego: scxc.hu