Producent najpopularniejszego napoju gazowanego na świecie postanowił uwiecznić Stołeczne Królewskie Miasto Kraków na swojej... puszce. Czy to będzie Smok Wawelski, Lajkonik a może szalik którejś z krakowskich drużyn?
Dawna siedziba polskich królów już od dawna jest oczkiem w głowie firmy The Coca-Cola Company, która specjalnie dla jego mieszkańców otworzyła stronę "Kraków. Po radosnej stronie życia".
Chcąc nakłonić krakowiaków do wzmożonej konsumpcji flagowego napoju, rozpoczęła akcję skierowaną tylko do mieszkańców Małopolski (plus do osób tam uczących się). Celem zainteresowanych ma być zaprojektowanie etykiety puszki coli tak, by - czytamy - "w rozpoznawalny sposób nawiązywać do Krakowa – jego kultury, historii, teraźniejszości oraz oraz współgrać z hasłem Kraków po radosnej stronie życia".
Urząd miasta pije colę?
Konkurs "Przelej Kraków na puszkę" rozpoczął się 6 kwietnia i potrwa do 11 maja. Wśród partnerów znalazł się m.in. Urząd Miasta Krakowa czy Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki.
- W ramach kampanii „Kraków po radosnej stronie życia” powstały do tej pory dwie limitowane edycje „krakowskich” puszek. Tym razem sami mieszkańcy Małopolski mają niepowtarzalną okazję stworzenia własnego projektu - czytamy na stronie organizatora akcji.
Prace oceniać będą zarówno internauci, jak i jury złożone z przedstawicieli władz miejskich, profesjonalistów z krakowskiej ASP, firmy Coca-Cola oraz agencji reklamowej Brandstorm. Opakowanie z nową grafiką trafi na rynek jesienią.
Źródło: tvn24.pl, Presserwis
Źródło zdjęcia głównego: cocacola.pl