Chłopiec dostaje kanapkę od mężczyzny, do którego zwraca się "mamo", po chwili następną dostaje mała dziewczynka i jeszcze jeden mężczyzna. On jednak żegna się z kucharzem gorącym pocałunkiem. Taką reklamę znany koncern spożywczy musiał wycofać z emisji po serii skarg brytyjskich telewidzów. Zbulwersował ich gejowski pocałunek.
Skargi wpłynęły do brytyjskiego regulatora treści przekazów reklamowych Advertising Standards Authority (ASA).
Geje nie dla dzieci
Widzowie poskarżyli się ASA na to, że reklama jest obraźliwa i nieodpowiednia dla dzieci. Pod adresem kampanii Brytyjczycy przesłali 179 zażaleń. To pod tym względem siódma najbardziej kontrowersyjna reklama w tym roku.
- Naszą zasadą jest słuchanie konsumentów - stwierdza Nigel Dickie z Heinz, producenta reklamowanego sosu. - Dowiedzieliśmy się, że część konsumentów żywi pewne wątpliwości i obawy co do treści tej reklamy, postanowiliśmy więc ją wycofać.
Spot miał być emitowany przez pięć tygodni. Przygotowała go agencja reklamowa AMV BBDO. Jest to pierwsza reklama agencji dla Heinz po wygranym w zeszłym roku 10-milionowym przetargu.
Źródło: Mediarun
Źródło zdjęcia głównego: YouTube